torsdag 11 februari 2010

Bygget del 1


Som jag skrev i förra inlägget, förde det med sig en del...
...mitt soff fynd köp :)
Så här såg det ut 2006,soffgruppen står i garaget..då den var så stor
att vi faktiskt INTE hade något rum där den passade..hoppsan :)
Så kära sambon fick helt enkelt bygga ett passande rum :)
Här har han mätt upp.... ca 6 x 7 meter
det nya rummet ska bli på ca 42 kvadrat och full takhöjd.

Tur att vi hade tillgång till stora maskiner.
När vi började gräva upptäckte vi att dräneringen
runt huset inte var så bra....så det fick vi fixa först av allt.
Sen grävde grävmaskinisten sönder avloppetsröret...så fick
vi byta det..


Äntligen fick vi börja att gjuta grunden, det blev torpargrund
då vi inte behöver mer utrymmen i källaren :)
mer i morgon...

7 kommentarer:

bakom berget sa...

Helt i min smak! Har man köpt nåt man inte får plats med..Ja,då får man väl bygga ut då!!
Hi,hi,hi...
Titta in hos mig. Du har nåt att hämta där!
Kram Åsa.

vita drömmar och svarta tassar sa...

Ha ha tur ni har maskiner att tillgå! Vi har utrymmen att bygga till men en man med diskbråck kommer man inte långt..och han är så noga att han inte kan ha någon som jobbar för honom thihi; va gör man ser det positiva i det som synes negativa ;)ha en bra vecka
kramen

Jenny sa...

Hej Eva!
Vilken händig man du har som kan bygga ett helt rum åt din soffgrupp:)

Ser fram emot fler bilder!

Ha en trevlig eftermiddag,
Kram Jenny

Cc sa...

Hihi, undras om jag skall prova det med? Ne det blir mer utrymme då dotra flugit ut så vi behöver inte större, jo det gör vi men neä det får vara. Har byggt ut en gång så det får räcka tror jag, annars samlar jag på mig ändå mer och vår källare är bedrövlig. Spännande att följa er. Kram

Livet på Berget sa...

Hihi, så härligt att ni byggde ett rum:). Vilken otur med dräneringen men bra att det upptäcktes innan ni fick vatten i källaren. Ser fram emot att få se mer, detta var ju spännande:).
Ha de gott!
Kram
/Sara

Anna tassar in.. sa...

Himmel jag tror jag ska köpa en soffa..så får jag kanske ett nytt rum på köpet..

Du ditt hus är så vackert..jag blir helt lycklig av dina bilder..

Tezz från Kungens Kurva sa...

Åh vad spännande att få se bilder av utvecklingen av bygget! Ser fram emot fler :)
Kram