måndag 1 mars 2010

Tovat underlägg


Skrev ju för ett tag sen om att jag stickat, nu har jag inte gjort
det sen barnen var små...typ 20 årsedan...men jag blev så
inspirerad när jag fick de tovade grytlapparna av min vän Ingela
att jag var tvungen att prova....


på sidan http://www.garnstudio.com/ finns det beskrivning på hur
man gör...när man ska sticka ,nu börjar inte jag med något litet..
utan ett underlägg att ställa grytor och varma formar på...till
vardags tar vi middags maten direkt ur kastrullerna..kanske inte så vackert
...men praktiskt.
Så med det här tovade underlägget blir det ändå ganska...fint
och väldigt praktiskt...

Jag stickade bara rätmaskor av ganska tjockt ullgarn, det krymper
ganska mycket så det gick åt 4 garnnystan...in i tvättmaskinen
med lite grönsåpa på 60 grader...några timmar senare hade jag
mitt tovade karottunderlägg...

Ha en fin dag ni alla :)

Vad äter ni till frukost ?
jag visar min i morgon...om ni vill se

5 kommentarer:

Viola sa...

SÅ himla fint det blev, här har det blaskat ända sedan i morse ...hoppas nu att det inte kommer mera snö för det var rejäla trafikproblem i morse när jag skulle till jobbet, ha en bra dag, kram

StinasLoppis m.m sa...

Hej , vad fint det blev roligt att pyssla o greja . Snöiga kramar //STINA

Anna tassar in.. sa...

Ull och allt som har den looken är så vackert..jag är helt säker på att dina grytlappar blir underbara...tänk att man kan göra så..det hade jag ingen aning om..jag har en tovad sittunderlag i mitt växthus på stolen där..varmt och gott..

Jag äter vaniljyoghurt med en liten tsk hallonsylt i toppat med rågfras..juice..grovtbröd ägg och café au lait

Tezz från Kungens Kurva sa...

Vad fint det blev och vad duktig du är som pysslar och donar! Det här lät ju som ett kanontips och jag tror faktiskt att jag ska pröva på det när jag kommer igång med stickandet.
Ha en fin dag!

Livet på Berget sa...

Vad fint och praktiskt att ha ett sådant snyggt underlägg att ställa grytorna på. Vi gör också så till vardags att vi tar ur grytorna. Det blir ju mindre disk så. Frukost ja, är ju inte så bra på det heller Om jag äter frukost så blir det branflakes och minimjölk. Ska bli kul att se din, den är säkert jätte god.
Ha de gott!
Kram
/Sara