fredag 28 maj 2010

Hinder


Nu har bonden plöjt upp åkern som jag använder
att träna och rasta mina hundar på, vad är det för fel
på träda eller vall.
Jaja, det blir att göra en liten, nästa osynlig stig, så man
kan gå rastrundan utan att behöva ut på någon
trafikerad väg.
Nu ska jag iväg och köpa sommarblommor, om det nu
är någon idé, en av kattorna har hittat en av
mina planteringskorgarna.
Tror inte han tar någon hänsyn till att det kommer
att vara blommor i den här


Men, det är bara att göra ett försök

Ha en fin Fredag :)

3 kommentarer:

bakom berget sa...

Jaa, se bönder! Dom bara förstör...Hi hi..
Men du.. vilken söt bild på katten!
Hoppas din helg blir fin!
Kram Åsa.

Marine sa...

Jobbig bonde *ler* Samma med våran här...perfekt att gå på och ha dom lösa utan att möta massa bilar..men nu har han sått så de kan vi nog använda till att såra med i höst när han skördat!

Vilken go katt då...Hoppas han tar hänsyn till din fina plantering sedan!
Ha de gott Kram

Anna tassar in.. sa...

Men då..vad gör han bonden utan att ens bry sig om dig..suck..ja men du hittar säkert en ny väg i livet..jag ska oxå leta upp en sådan väg..:)nu måste jag ut på powerwalks igen..har haft fullt upp med gardenlivet..:)