lördag 29 maj 2010

Körsbärsträden blommar för fullt


Nu blommar våra körsbärsträd,träden är fulla i bin och
humlor
Lyssnar man, så dånar det i träden, ett otroligt ljud,
så nu är det bara att hoppas att det blir många bär.
Men blomningen är inte alls som förra året, då var träden
helt vita, nu är det så där..lagom.
Det brukar vara vartannat år men vi har många
träd, så bär brukar räcka till.


Vi har mörka,tjock och söta


Ljusa söta, ljusa lite syrliga och en
massa korsningar.
Mannen som ägde huset före oss, hade som hobby
att ympa, så här finns nog " egna " sorter.

Ooo nu blev jag såå sugen på söta bigaråer,
hur gött är inte det ?

Så här såg det ut förra året.

Ha det fint :)

6 kommentarer:

bakom berget sa...

Sååå vackert...och sååå gott! Ha en skön lördag!
Kram Åsa.

Mojebarn sa...

Åh, vad mysigt med körsbärsblom. Och bären sen.... Min farmor hade ett stort biggaråträd nere i Småland, som jag minns så väl. Nu försöker jag få ett att överleva här hemma. Men det är svårt när man bor här uppe i norr.
Passar på att njuta av dina bilder.

Marine sa...

Vackert hus <3
Kram

Cc sa...

Vilken ljuvlig bild, hoppas värmen kommer nsart och att regnet avtar, för vi har inte nån värme just. Kram

Anna tassar in.. sa...

Alltså du bor så vackert att det gör ont..men underbart got samtidigt..åh...men hallå..det finns ingenting vackrare är när körsbärsträden står i blom ..

Eva..lystring..
Jag sjunger nu för dig..harkel..

När lillan kom till jorden,
det var i maj, när göken gol,
sa mamma att det lyste
av vårgrönt och av sol.

Sjön glittrade som silver,
och körsbärsträdet stod i blom,
och svalan kvick och munter
just hit med våren kom.

Mmmmm och du..
jag tycker hela livet
är som en solskensdag.


kram från AnnA

Livet på Berget sa...

Så underbart det ser ut med körsbärsträden som står i blom och så gott det är med körsbär också, mums. Ha en fin helg!
Kram
/Sara