tisdag 25 maj 2010

Mord i Strömstad


Om ni undrar varför det varit heldött här i bloggen,
så beror det på att jag har fullt upp med att utrota
ogräs.


Och mörda sniglar, mina mord är inte så sofistikerade som
Morden i Midsommer men minst lika effektiva .
Nu gillar jag inte riktigt det här, det är faktiskt fruktansvärt
hemskt, hur man än gör ( har två metoder ) sax och salt.
Lika vidrigt båda metoderna.
Nu finns det ju medel som är supereffektiva, dock inte i Sverige
men bla i Tyskland.
Ett gift som snigeln äter, när den sen dör, äter hans kära släktingar
upp honom, de får då också i sig giftet, dör och så håller det på.
hur effektivt som helst, VILL HA !!!!!!!
Någon som ska till Tyskland och vill köpa med sig ett paket till
mig ?
Betalar bra :)

Har några blogg uppslag nu, så häng med
några dagar framåt om ni har lust :)

5 kommentarer:

Anna tassar in.. sa...

Grrr o morr på dessa otäckingar..ja men jag har ju just varit i Tyska landet synd att jag inte visste :)

men du lycka till med jakten..o mördandet..

Cc sa...

Huvva, sådanna har jag inte sett än? Hoppas jag, de kan hålla sig i skogen eller nått. Oj vad ni håller på, här hinner man bara jobba och slappa väldigt mycket. Kram

Ulrica sa...

Vad heter dundermedlet?!
Kanske skall till Tyskland på en snabbvisit under sommaren.
Hur funkar detta på andra djur om de mot all förmodan skulle bli sugen på en avliden slajmhög, som har smaskat i sig av medlet ?
Fortsatt lycka till i mordbrandschen :)

Elzie sa...

Ja, de sniglarna, de sniglarna. Har dock inte sett några här än. Kanske har dom emigrerat? Nåväl, inte så stor chans på det tror jag, haha. Maskrosorna mördar jag inte här. Tycker dom är som små solar som lyser upp vardagen. Och det kan behövas. Dessutom så har grannarna gott om dom också så dom kommer bara tillbaka i så fall.

Ska bli kul att se dina nya blogguppslag.
Ha en bra dag.
Kram Elzie

Marine sa...

FY dom e så hemska de små äckliga sakerna...
Jag skulle inte klara av att ta dom alls...blää
Min granne hade köpt detta medel i Tyskland sa hon igår & de var väl bra men hon har fortfarande siglar....:(
Ha de gott & lycka till å din jakt!
Kramiz