torsdag 17 februari 2011

Härligt varmt

Ja, då var renskinnen på plats, så härligt varmt att sitta på.
Fast det är nästan man inte vågar visa varken skinn
eller att man grillar på det ena och det andra.
Läste på några bloggar hur många tycker illa om det
mode som är nu med päls, horn och uppstoppade djur.
Jag tycker det är helt okey, men så är jag född på landet
och har aldrig trott att korv, leverpastej och paketerat kött
sega råttor och annat godis gjort på tex gelatin " bara finns"
( Jag vet att man kan framställa gelatin genom alger och
andra vegetabilier, men det är inte det som används mest)
Däremot tycker jag att det är fruktansvärt när man plågar djur,
oavsett om de bor i bur eller lever fritt.
Se bara vad vargforskarna håller på med.
Jagar vargar med helikopter i djupsnö, i timmar!
DET är djurplågeri på HÖG nivå.


1 kommentar:

Maria sa...

Så varma och mysiga bilder..mmmm. Ja jag håller med dig om djuren. Fast uppstoppade djur nja jag vill nog inte ha ett hemma, tror jag. Ha en go helg från Maria