söndag 20 mars 2011

Petit-choux

Då Fredagskvällen tillbringades i ensamhet,
sambo på jobb, dotter med nytaget körkort,vilket
också gör att även bilen var borta.
vad gör man.....
jag bakade Petit-choux
Har aldrig gjort det förut...fantastiskt enkelt


Bara att följa receptet....det jag saknade i receptet
var vaniljkräm...som jag givetvis inte hade hemma
så det var bara att "rota" lite i receptböckerna
och koka ihop vaniljkrämen.
Bakelserna blev sååå goda :)
Imorgon ska jag ta och visa några små fynd
som jag gjorde idag, då jag hjälpte sonen att isolera hans vind.

Ha en fin Måndag



1 kommentar:

bakom berget sa...

Mums! Det där är ju såååå gott! Skulle va kul att prova på att baka såna, men jag vet ju hur det går.....jag äter väl upp allihopa själv. Jag bara äälskar sånt där.
Spännande att se vad du har hittat...
Ha en fin måndag! Kram Åsa.