fredag 11 november 2011

Vårt hem i tidningen Hem&Antik

trettondagshelgen anlände Carina Olander och Anna Truelsen


Carina med sin fotoutrustning och Anna med block, penna


och huvudet fullt med idéer


Anna hade tidigare frågat om vi hade några


traditioner vid Jul



Om vi har traditioner!!?



Klart vi har :)


Vi börjar redan på 1.a advent säger jag käckt och glatt


med lutfisk middag .



Men så roligt säger Anna, jag har aldrig ätit lutfisk



Då gör vi ett litet reportage om det.


Det var då man var tvungen att ta hjälp av kära sambon
Han lagade mat till den stora gulmedaljen.



Carina fotograferade, Anna och jag vred och vände på


sakerna så det skulle bli så bra bilder


som möjligt.



Och det blev det!!!



Vilka bilder!



Känner mig stolt över mitt hem, även om jag ser


en och annan sak jag MÅSTE fixa till :)



Vi hade också en fantastiskt trevlig dag.




Tack Anna och Carina



Trond hälsar till er båda och tycker att Annas text blev


kämpe fin och Carinas bilder så vackra






Jag skall visa lite mer av Carinas fina bilder


som hon tog av vårt Julgodis mm





7 kommentarer:

Unknown sa...

Hej!
Åh va kul!
har tidningen kommit ut i butik. har helt missat det.
tack gulliga ni för att vi fick komma det var en fantastisk dag.
Är så glad för att få provat på lutfisk hos er. Det ska jag införa i våra jultraditioner!!
Ps jag heter Truelsen i efternamn!

kram Anna

bakom berget sa...

Va roligt med ett sånt fint reportage. Ni har verkligen ett fint hem.
Ha en skön helg!
Kram Åsa.

Marie Söderberg sa...

sååå fint..jätteroligt ska genast köpa tidningen och skriva om dig..du vet..jag har varit där nanananana..hahahah ser fram emot att göra ett sommar reportage hos dig :))))) kram marie

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej
Vilket underbart reportage från er vackra hem, man får verkligen en mysig julkänsla när man ser dom. Längtar verkligen efter advent nu, i vår familj har vi också en massa mysiga traditioner under december. Nu ska jag kika vidare lite härinne hos dig.
Ha en jättefin dag.
Kram
Jessica

rosenälvorna sa...

Hej, alltid kul att hitta nya fina bloggar och det gjorde jag genom att Anna har reportaget med på sin sida också:) Jättefint julhem ni har och hemgjort godis till jul, ja, det bara måste man ju ha. Får hålla koll på din blogg för att se bilderna på dem ;) Trevlig helg! Christina

Kristina sa...

Förstår att ni är stolta över Ert hem! Det ska ni vara! Underbara bilder och inspiration. Och lutfisk, mmmm såå gott!'
Ha det fint!
Kristina

Anonym sa...

Jag såg att ni hade grönvita "fiker" gotter och blev så glad. I vår familj i Östersund äts de i jul och är ett måste! Vi är de enda vi känner som har dem (däremot är de poppis hos gäster).

S. Karlsson