lördag 24 december 2011

Julafton

Då var vi i mål....Dagen J...som vi nu i snart 1,5 månader har fixat

och pysslat för..allt för att jaga bort mörkret på den här tiden av året.

Det sprakar i kakelugnar och järnspisar, levande ljus, glögg

och julmusik.....paketen ligger under granen ( ovanligt snygg gran i år)



Märkligt lugnt i huset...nu när ALLA barn är ut flugna....

bara jag och hundarna och Karl-Oskar..tur att jag har honom..

så det blir lite liv....han har fullt upp med att vissla julsånger och heja

på med glada tillrop....

Sambon jobbar natt HELA Julhelgen, så jag ska

ta långa sköna promenader med hundarna och läsa

min nya bok mitt på dagen...det är lyx för mig.

Men snart fylls huset av alla barn med respektive

och lilla barnbarnet...nu blir det JUL!!


God Jul

önskar jag till er alla, tack alla ni som tappert skriver

små trevliga kommentarer här hos mig, jag hinner inte alltid skriva hos

er, även om jag är inne på era bloggar och läser ;)


5 kommentarer:

Mita sa...

God Jul till dej och din familj Eva, hoppas ni får några underbara dagar.
/Mita

Ida sa...

Ha en riktigt God Jul! Hälsa familjen! / Ida

Kjersti sa...

En riktig god jul til deg og alle dine, både tobeinte og firbeinte! Kos deg masse, håper du får en deilig jul!
Juleklem :)

Cc sa...

Kikar in för att önska dig God Jul. Kram

Vardag och flärd sa...

Julefrid till dig!
Kram Eva