fredag 31 juli 2009

Fågelburar och rosor


Mamma och moster var här igår, de hade med sig
den här fina klätterrosen
Ilse Krohn Superior
Typ: Kordesii, klätterros
Färggrupp: 1 Vit Doftande
Medelstark Härdighet till zon: 3
Blomtid: Medeltidig, kontinuerligt
Så nu ska jag plantera den nedanför vår furstukvist :)


Äntligen har jag hittat en arm att hänga min
gamla fågelbur på, det är en ljushållare som jag
vänt på och ett järnstag som jag sen hängde
fågelburen i.
Tror jag ska ta vinkelslipen och kapa av hållaren som
sticker upp, så ser det snyggare ut :)

Taklampan i hallen har fått lite ny murgröna.
Den här fågelburen har jag haft i 20 år, den har åkt
in och ut några gånger men de senaste åren har den
stått här.
Nu ska jag plantera min ros :)




1 kommentar:

Unknown sa...

Åhh så fint du har det. Underbar plats för din fågelbur. För att inte tala om den som står på pidestal. Vackra rustika färger.
Till alltid lika älskade västkusten ska jag inom kort. Bada gör jag vid ankomst - än hur termometern står!?
Tack för din kommentar inne hos oss oxå.
Kram från AnnaKarin =)