tisdag 28 juli 2009

Saft och sylt


Var tvungen att köpa en saftkokare !!
På Järnia hade de extrapris på kokare och snygga flaskor
så nu känns det som att saftkokning och syltkokning har
blivit mitt nya kall i livet :)


Våra träd är så fulla i bär att det är synd att inte göra något
av det, så det har blivit åtskilliga 10 liters hinkar :) med bär.
som nu blivit sylt och saft.


Det är ju väldigt enkelt att koka när man har
den här saftkokaren, men i dag ska jag gör mina
sista flaskor ! :)


Snygga flaskor från Järnia .

Nej, nu ska jag röja lite i jordkällaren
så det blir snyggt där för mina flaskor och burkar :)

3 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Ååå så mysigt du gjort!! Fina saker du har till,,så charmig våg så!
Gott med hemmgjord saft!!!!

Kram millan

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej!

underbart med hemmagjort.....
här syltas det å saftas för fullt men jag har ingen maja.Kanske skulle ta å införskaffa mig en sån...ser ju ganska bekvämt ut med en sån.
Fin våg & fina flaskor.
Köpte en hel hög med gammla flaskor på loppis.Å en del nya på ikea i helgen...

Kramizz nilla

Engelska Villan sa...

Hej!!
Vad härligt det ser ut med saftandet och syltandet! Körsbärssaft som är så gott!! För att inte tala om marmelad :)
Näe, västkusten visar sig verkligen inte från sin bästa sida idag. Gud vilket väder det var inatt!!!
Kram Anna