onsdag 6 januari 2010

Hur förvarar jag mitt te ?


Såg en utmaning hos Elsa och Helena som jag tyckte
var lite rolig.
Hur man förvarar sitt Te och kaffe.
Kära sambon dricker ju kok kaffe så han har en
gammal kaffekanna som han vårdar ömt :)

Jag dricker inte kaffe överhuvudtaget, gillar inte te heller
egentligen...men varm choklad..det älskar jag!!
Gärna med ny mald kardemumma..mmmm
Vanlig kakao förvaras i den gamla ärvda burken från min mormor.
Socker har jag i min ärvda burk efter min farmor.
Så jag tänkar på dessa damer varje dag :)

Men vi dricker te...jag och min kära dotter
helst engelskt ( som vi köper i England, resväskan
brukar vara fylld, så vi klarar oss ett tag )
Teet förvarar vi i glasburkar..eller någon snygg plåtburk
Vi har allt på en bricka på köksbänken...


I dag var vi en vända på vårt favorit loppis.
Fick köpt 2 fina böcker av Selma Lagerlöf och lite
andra små fynd :)


Ang mitt förra inlägg där jag lättade mitt hjärta
ang jägarkåren, så är det ju inte så att man äter varg.
Men tyvärr så är det så att man framställer jägare i media
som någon sorts skjutgalna mördare...
Lägger in en karta på vart vi har varg reviren, där det förra året
var 22 föryngringar, en varg kull består av 4-5 valpar, så förra
året föddes det mellan 88-110 nya små vargar.
I år blir det ännu fler....då fler revir bildas hela tiden...
Om man sen tittar på kartan, så kanske man förstår varför
det var så många jägare som registrerat sig hos länstyrelsen för
att få vara med att jaga, de få vargar det faktisk var frågan om.
Ha en fin kväll ni alla :)

12 kommentarer:

Cc sa...

Inte kaffe eller tee? Tur att du dricker choklad iaf för annars var det underligt. Kram

Livet på Berget sa...

Vilken underbar kaffekanna har den mindre och högasmala varianten, älskar kockums grejor. Så fina burkar och det är så roligt med ärvda klenoder. Visst var det en rolig utmaning! Ja det är trist att jägare framställs så där. Bor ju i norrbotten och känner ju hur många jägare som helst. De är ju naturintresserade människor som ofta har djur själv som de tar väldigt väl hand om. Inte alls blodtörstiga på nått sätt men en och annan tok har man väl träffat på också :).
Kram
/Sara

hemma hos lilla mej sa...

Vilka fin kaffekanna,vad fina burkar mysigt med gamla klenoder.Lät gott med varm choklad och kardemumma.Ska jag testa.Ha en mysig torsdag varmkram Rita.

Anonym sa...

Vilken fin gammal kaffekanna.
Låter inte dumt alls med varm choklad och kardemumma. Det måste jag allt testa.
Önskar dig en fin dag.

Roses & Angels sa...

Hej! Ja visst var dom fina?? ska nog ha såna sen. Tack vännen så snällt, kul att du gillar min header. Kram

AkH sa...

Så mycket fina saker du har, härlig gammalkaffekanna och burk. Kul att se! Roligt att fynda på loppis!
Ha en skön helg!
Kram Anna-Karin
hemochting

Viola sa...

Ingen kaffemoster här heller håller mig till tekoppen, burken och kaffepannan så fina, ha en fin kväll, kram

Anna tassar in.. sa...

Aha..du dricker inte kaffe..men du vet då dricker jag för dig med..det bir stora muggar här varje dag..:)

Men vilka goa bilder du serverar..så gott ljus i dem..jo men det är sådant jag tittar på..och om jag ler..då gillar jag det jag ser..

Och tänk nu lyser jag och ler så pass..

Cc sa...

Det är ovanligt att inte dricka kaffe eller tee, absolut inte konstig bara ovanligt. Du det var hur enkelt som helst att sy dessa, Jag är nämligen skitdålig på att sy. Kram

Elsa och Helena sa...

Hej Eva! Så fina burkar du har, den med kakao på känner jag igen. Modern har en sån hemma.

Visst är det roligt med gamla burkar och speciellt när man vet var de kommer ifrån! Som sagt minnen varje dag!

Kaffepannan är jättefin...jag gillar oxå Kockums saker!

Kram Helena

Lilla Blanka sa...

Härliga bilder för en te-älskare som jag! Dricker heller inte kaffe :)

Så roligt med alla burkarna!
Kram
Mia

Inspiration i vitt sa...

Så mysigt att ha allt samlat på en bricka samlade i fina burkar. själv dricker jag både te och kaffe men inte choklad.Ha en underbar helg och Kram på dig/Ingela.