onsdag 16 november 2011

Färgval

I senaste nummret av tidningen Hem&Antik, där

vårt hem är med :)

fick jag ett namn på min inredningstil.


Skandinavisk Country style.



Inte så vanlig...än..



Den var tydligen vanligast i bergstrakter i USA och



på fjällhotell...:)




Det är väl så att inredningen speglar ens personlighet.



Jag har alltid trivts bäst i skog och mark.



Behöver lugn och ro och har ett ganska stort behov av att



vara själv.



Så mycket är grönt här hemma.



Grått, vitt, rött och svart är också med i min färgskala.



Rosa och lila är 2 färger som man inte hittar



mycket av här hos mig.



Inte alls, jo jag har faktiskt haft ljusrosarutiga köksgardiner



var väl sådär ;)








Tror ni också att personligheten speglas i inredningen?
Vilken färg tycker ni bäst om i ert hem?




På vilket vis speglar den färgen i så fall din personlighet?

3 kommentarer:

Kjersti sa...

Varme farger går igjen hos meg, men jeg har egentlig aldri vært bevisst i fargevalgene. Jeg har mye brunt og sort, og oppussingsplanene for hele første etasje innebærer stort sett varme farger.
Da vi pusset opp rommet til guttungen, ville jeg ha en knall blå farge, og det ble det jaggu, i kombinasjon med hvitt.
På gjesterommet skulle jeg ha en lilla kommode og et broderi i lilla og rosa, så da ble veggene svakt rosa.
Hvordan dette speiler personligheten min? Jeg liker å kose meg, og vil ha koselige, avslappende farger. I tillegg blir jeg lett stresset, så jeg trenger avslappende farger :)

Vardag och flärd sa...

Naturfärgerna tycker jag bäst om i inredningen eftersom jag älskar natur och skog. Vitt finns och och inslag av varma pastellfärger på sommaren. Jag vill ha det lugnt och inte rörigt. Tror nog att färgvalet speglar personligheten om man inte vill ha det trendigt förstås.
Jag tycker om din stil!
Kram Eva

Maria sa...

Jo du mina eller våra färger får jag väl säga...maken och jag tycker samma som tur är. Grönt, rött, mörk/mellan blått, svart med inslag av vita/ljusa väggar. Kan finnas lite svagt gult i något hörn också. Läste i Made in Persbo bloggen och såg bilderna....så mysigt, gillar verligen stilen. Kram Maria