måndag 14 november 2011

Söta och lantliga är de här termometrarna

Termometern är 28 cm hög och 6.5cm bred

Pris 159:-

Finns att köpa i Gårdsbutiken


Är det något som är lantligt, så är det just

tuppar och hönor

Vi har haft levande hönor här på gården, det är

så mysigt.


Utom sista tuppen som vi hade, han var mer eller

mindre folkilsk.

Han jagade våra vänner och yngsta dottern hängde

många gånger i stuprör och fruktträd och skrek,

med tuppen flaxande och galande nedanför.


Men i framtiden blir det nog hönor igen:)



2 kommentarer:

Ett ögonblick sa...

Det var en läcker termometer, riktigt lantlig.
Hönor är mysigt, vi har haft ett gäng både tuppar och hönor för några år sedan och det kommer nog så småningom att bli så igen.
Jag är ny här, kommer inte ihåg genom vem jag hittade hit, men en härlig blogg har Du och jag har lagt den på min blogglista och tittar snart in igen:)
Ha en fin dag!
//lisamaja

Kristina sa...

Hejsan!
Tack för dina fina ord inne hos mig!Det värmde ska du veta!Ja, det är nått speciellt med höns (kanske inte riktigt så folkilsken då....haha).Har försökt att få maken att fixa ett hönshus men det har inte blivit av än.Får göra ett nytt försök till våren!
Ha det så fint!
Kristina