fredag 10 februari 2012

Ny kaffekanna

Ny o ny, är kanske till att överdriva, men bättre

begagnad i allafall.

Kära sambon kokar ju sitt kaffe och den tidigare Kockums

kaffekannan har sett sina bästa dagar.

Så nu får den stå till pynt...bland de andra kockums-sakerna.

Fast inget är egentligen till pynt, allt används....när det

behövs.

Jag har några gamla Kockums-burkar med lock och handtag

klart det bästa man kan ha med sig när man plockar

blåbär, hallon eller bigarråer...fast det är ju ett tag dit.

Så länge står de också på hyllan...till pynt :)

Blir säkert mycket gott kaffe i den här, själv dricker jag inte

kaffe, men gillar kaffekannan.

Klart mycket snyggare en en ful kaffekokare

i plast eller ännu värre, nån sådan där modern historia...


Kära sambon slutade ju att äta bröd, här i höstas.

och började baka sitt eget låg kolhydrat bröd.

Det har nu utvecklats till att vi inte

äter varken ris, pasta eller potatis.

Givetvis har vi också slutat att äta det mesta

som innehåller socker och jag har slutat att dricka

läsk och o´boy något jag aldrig trodde att jag skulle

sluta med, trots att jag nu fyllt 50 :)))

boy, sirapslimpa med prästost är nu ett minne blott.


Så nu kommer det nog att bli ett och annat

recept på kolhydrat fattig kost.


Jag har gått ner 4 kilo på 4 veckor bara genom

att ändra lite i kosten, har 4 -5 kilo kvar men

det är än några veckor till bad och sol :)




5 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Recept mottages tacksamt!
Ha en härlig helg!
Kram Eva

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Jättefin kaffekanna!
Va kul att ni hittat en kost som ni känner att ni är överens med och som fungerar. Grattis till er!!
Ha nu en finfin fredag o helg.
Kram kram
Jessica

Mita sa...

Wow Eva, GRATTIS till -4, tar tacksamt emot lite recept och både på bröd och mat, me like :)
Själv köpte jag mej ett promenadband att gå inne på, dels för att jag inte kan gå så långa sträckor åt gången men även att jag ska kunna gå när det är oväder som varken hund eller människa vill ut i.
Kaffekannan är jätte fin och påminner om den som fanns hemma en gång i tiden. Jo jag dricker kaffe ibland, men högst sällan däremot så är jag nog en teoman med honing i :)
/Mita

White cotton grass sa...

Oj! 4kg!!! :D
Jag har lyckats gå ner 2kg på en månad, men jag är stolt är över det :)

riktigt fin kaffepanna du fått tag på!

kram
helena

Kristina sa...

Hej Eva! Grattis, vad duktiga ni är!Recept är aldrig fel att få ta del av, så dela gärna med dig! Åh vad gott och mysigt med riktigt kokkaffe, det gillar jag. Tyvärr så blir det inte så ofta.
Vi har ett underbart väder här idag, har precis varit på en lång powerwalk. Jag känner att det är vår i luften nu! HÄRLIGT!
Ha en fin söndag!
Kram Kristina