tisdag 6 mars 2012

Ullprodukter

 Det fanns ju som sagt hur mycket fint som helst
att köpa på Fårfesten i Kil.
Skratta inte nu...men jag köpte....trosor i ull.
Ska testa och se om de sticks...för om de inte gör det, skall jag köpa både
långkalsonger och undertröja.
Ullsockar och en skogshatt blev det också.
Ullkläderna kommer jag att ha till hösten/vintern när
jakten startar igen.
 Sen köpte jag lite tovningsull...här ska provas att nåltova!
Och så tänkte jag prova att göra sådana där tussar
att ha i björkriset...det borde jag klara :)

 Sen blev jag kär i en jättemygga och en skrikhals, så
de fick också följa med hem
Myggan och fågeln får bli årets Påskdekoration.

Enligt http://www.yr.no/ blir det snö här i morgon
passar ju fint...då kan jag testa trosorna.
Annars var min plan att börja så lite frön...
tomater mm

2 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Trosorna är nog inte alls sticksiga tror jag. Skulle gärna vilja ha sådana eftersom jag vistas mycket i skogen vintertid.
Vill se din skrikhals!
Kram Eva

Kristina sa...

Hej!
Vilka fina saker du fick fatt i! Trosor i ull var ju annorlunda men jag kan tänka mig att de är hur varma o goa som helst! Vilket monsterjobb att röja rastgården!
Kil är bara ett par mil från mig det!
Önskar dig en fin kväll!
Kram Kristina