tisdag 8 maj 2012

Vi bygger höns och fågelhus

 Då är vi igång med vårt vår projekt, hönshuset.
 Känns som jag äntligen har blivit liiite vuxen, nu bygger vi och skall göra allting
klart INNAN vi skaffar några höns.
 Hade det varit för några år sedan, så hade jag skaffat hönsen först och sen
byggt...men nu så har vi börjat i rätt enda....hemmet först :)
Tur att jag har en så händig sambo och att han också vill ha höns...
Nu har vi gjort hela stommen klar, så nu blir det en vända
till sågen i Hälle för att köpa brädor och skivor
till väggar och tak.
Själv skall jag måla ock kitta det gamla fönstret som
skall sitta här på långsidan....+ att jag pysslar med
ett annat litet projekt....

2 kommentarer:

Mita sa...

Å så härlígt Eva, tänk att vakna varje sommardag till en tupp som står och gal när kl är 03.30 för att solen är ju uppe :))
Det kommer att bli hur bra som helst och tänk så härligt med helt färska ägg på mackan och i sockerkakan.
/Mita

Anonym sa...

Hejsan,
så spännande med ett hönshus. Det skulle vara riktigt roligt att se ert projekt på Byggla. Vill du maila mig på vendela@byggla.se så får jag berätta mer om Byggla? Är du intresserad får du en liten välkomstpresent :)
Lycka till med hönshuset!
/Vendela på Byggla